Hibabejelentés
Közterületen észlelt probléma
Köszönjük, hogy tájékoztatja társaságunkat a közterületen tapasztalt, gyors beavatkozást igénylő meghibásodásokról. Amennyiben
- úttesten, járdán, egyéb közterületen vízfolyást észlel,
- szennyvízaknából szivárgó, vagy utcán feltörő szennyvizet lát,
- kék nyomókaros közkúton tapasztal meghibásodást (például folyik, nem lehet elzárni),
- közterületi akna, vagy kisebb csapszekrény fedele hiányzik, sérült vagy balesetveszélyes (a társaságunk hatáskörébe tartozó szennyvízaknafedlapok többsége teli, kerek fedelű),
kérjük, jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon, vagy a hibabejelentes@tettyeforrashaz.hu e-mail címen a hiba pontos címének, helyének megadásával. Csőtörés esetén szakembereink a lehető leggyorsabban a helyszínre sietnek, hogy elhárítsák a hibát.
(Az ivókutakkal, szökőkutakkal kapcsolatos probléma esetén kérjük, a BIOKOM Nonprofit Kft.-vel vegye fel a kapcsolatot.)
A TETTYE FORRÁSHÁZAT vagy vízszerelőt kell hívni?
A belső hibák, vagyis az épületen belüli csőtörések, meghibásodások nem tartoznak társaságunk javítási kötelezettségébe. A vízszolgáltatók illetékessége az utcai közhálózatot követő első vízmérőig, az úgynevezett főmérőnél található szolgáltatási pontig tart, azaz a TETTYE FORRÁSHÁZ Zrt. a közterületi, vagy bekötési mérő esetében a belső elzáróig terjedő, 10 centiméteres szakasz utáni részen található hibákat állíthatja helyre.
A házi ivóvíz- és szennyvízhálózat a felhasználó tulajdonában van; ha a lakáson belül keletkezett meghibásodás, kérje szerelő segítségét, vagy társasház esetén vegye fel a kapcsolatot a ház közös képviselőjével, aki szükség esetén tud intézkedni. (Illusztráció a tulajdonosi viszonyokról és felelősségekről a vízhálózaton.)
Javasoljuk, hogy hibabejelentése előtt lehetőség szerint győződjön meg arról, társaságunk-e az illetékes a hiba elhárításában. Ha a helyszínen szakembereink megállapítják, hogy belső hálózati hibáról van szó (vagy nem biztosított az ingatlanra való bejutás), a kiszállás díját kiszámlázzuk.
Mit tegyünk?
Nincs víz, vagy alacsony a nyomás
Lakásban:
- Próbálja ki, van-e víz valamennyi hidegvizes csapnál. (Ha távfűtéses lakásnál kizárólag a csapok melegvizes oldalát érinti a probléma, kérjük, a PÉTÁV Kft.-nek jelentse a hibát.)
- Ellenőrizze interaktív térképünkön, hogy tervezett karbantartási vagy felújítási munka okozza-e a vízhiányt.
- Kérdezze meg szomszédját.
Ha a probléma csak Önnél tapasztalható, feltehetően a belső vízhálózatot érinti a hiba -> kérjük, a hibajavítással keressen vízszerelőt.
Ha a szomszédnál sincs/az egész társasházban nincsen víz -> jelezze a problémát a közös képviselő, lakásszövetkezet felé.
Családi házban:
- Ellenőrizze interaktív térképünket, vajon nem tervezett karbantartási vagy felújítási munka okozza-e a vízhiányt.
- Próbálja ki a csapokat. Ha a probléma minden vízvételi helyet érint, ellenőrizze a főmérőt: amennyiben a kis csillagkerék folyamatosan pörög, hiba lehet a belő hálózaton -> kérjük, a hibajavítással keressen vízszerelőt.
- Ha nem megállapítható a hiba jellege -> jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon.
Vízhiány télen
A házi vízvezetékek, szerelvények fokozott veszélynek vannak kitéve télen, ebben az időszakban jégdugó vagy elfagyott mérő is okozhatja, hogy szárazok a csapok.
- Ha a csapból nem, vagy csak alig folyik a víz, ellenőrizze a vízmérőt. A kisebb jégdugók körültekintően eljárva, lassan, fokozatos melegítéssel házilag is orvosolhatóak. Ha a mérőn nem látszik sérülés -> óvatosan melegítse fel a mérő környezetét hősugárzóval, hajszárítóval, vagy meleg vízzel (de semmiképp sem erős hőhatással, vagy nyílt lánggal, mert a hirtelen felolvadó víz szétvetheti a mérőt, műanyagcsövet). Ha az elfagyás ellenére akár csak csordogál a víz, a csapok megnyitásával, a hálózati víz hőtartalma segítségével gyorsíthatjuk a fagyás kiolvadását.
- Ha a mérő üvege megrepedt, szilánkosra tört, deformálódott a számlálója, vagy folyik belőle a víz, a szerkezetet cserélni kell -> kérjük, jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon.
Elszíneződött, zavaros a víz
- Legtöbbször nem áll a háttérben komoly probléma: főként a közelben végzett karbantartási munkálat, hibajavítás vagy oltóvízhozammérések után fordul elő, hogy zavarosnak, sárgásnak látjuk a vizet – ellenőrizze interaktív térképünket! (Ugyancsak elszíneződhet a víz, ha az ingatlanon belül végzett szerelés miatt zárják el, majd nyitják újra a főcsapot.)
Ilyenkor megváltoznak a vízáramlási irányok, nyomásviszonyok a vezetékekben (a házak belső vezetékei is kiürülnek, majd visszatelnek), ami felkavarhatja a csövek belső falára lerakódó, vízből kiváló ártalmatlan összetevőket, mint például a mész, vas, mangán. Ez az egészségre nem ártalmas -> nincs más teendő, mint rövid ideig folyatni a vizet, amíg kitisztul. A ruhákat azonban elszínezheti, így amíg a megszokott kiegyensúlyozott vízminőség vissza nem áll, kerüljük a mosó- és mosogatógépek használatát. - Ellenőrizze a csapokat! Ha a zavarosság csak a meleg vizes csapokon észlelhető, nem társaságunk hatáskörébe tartozik a hiba.
- Ha a probléma hosszabb ideje fennáll, esetleg a szomszédnál is tapasztalható, és nincs tudomása a társasházon belül végzett munkálatról -> kérjük, jelezze hibabejelentő szolgálatunkon.
Csőtörés
- Ha otthonában, az udvaron, aknában, pincében tapasztalja a vízfolyást, és a mérő előtt látja a kiömlő víz, vagy nem tudja megállapítani, honnan folyik -> kérjük, jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon.
Társaságunk a főmérő utáni belső elzáróig (a mérő és a ház között, a ház felé eső elzáró), vagy annak hiányában a mérő után a ház felé eső 10 cm-ig javítja a hálózatot. Ha ennél beljebb eső részen van a hiba -> kérjük, a javítással keressen vízszerelőt. - Csökkentse a költséget! A vízelfolyást az aktuális mérőállással együtt mielőbb jelentse be ügyfélszolgálatunkon. Ha a víz nem a szennyvízhálózatba került, és a csőtörés javítását számlával igazolja, kérheti az átlagfogyasztása feletti csatornadíj jóváírását. (A belső hálózat meghibásodásából származó elfolyt ivóvíz költsége a felhasználót terheli!)
Felhasználói helyre vonatkozó hiba bejelentése
Dugulás, elöntés a házi szennyvízhálózaton, átemelőben
- Ha családi házak esetében az ingatlanon keletkezett dugulás miatt nem távozik el az ingatlanról, vagy a saját ellenőrző aknában szintemelkedést észlel -> kérjük, jelezze társaságunk hibabejelentő szolgálatán a +36 72 421 799-es telefonszámon.
- Amennyiben a dugulás a tisztító akna utáni saját házi szennyvízhálózatán keletkezett -> kérje duguláselhárítással foglalkozó cég segítségét.
Térítési díj ellenében társaságunk is rendelkezésére áll csatornatisztítás, duguláselhárítás, kamerás vizsgálat szolgáltatásaival; speciális technológiai járműveink magasnyomású tisztítóval szüntetjük meg a problémát. További információ a hálózattisztításról itt. - Elöntés heves esőzés, villámárvíz idején: amikor rövid idő alatt nagy mennyiségű csapadék esik, a csapadékgyűjtő mellett sokszor a szennyvízcsatornákba is megtalálja az utat. Ha magasabb az utcai csatornák vízszintje, az esővízzel kevert szennyvíz a házak aknáján vagy lefolyóján keresztül visszaáramolhat a mélyebben fekvő ingatlanokba. Hogyan előzhető meg a pincék, alagsorok elöntése?