Tovább a tartalomhoz

Keresés

Hibabejelentés

Közterületen észlelt probléma

Köszönjük, hogy tájékoztatja társaságunkat a közterületen tapasztalt, gyors beavatkozást igénylő meghibásodásokról. Amennyiben

  • úttesten, járdán, egyéb közterületen vízfolyást észlel,
  • szennyvízaknából szivárgó, vagy utcán feltörő szennyvizet lát,
  • kék nyomókaros közkúton tapasztal meghibásodást (például folyik, nem lehet elzárni),
  • közterületi akna, vagy kisebb csapszekrény fedele hiányzik, sérült vagy balesetveszélyes (a társaságunk hatáskörébe tartozó szennyvízaknafedlapok többsége teli, kerek fedelű),

kérjük, jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon, vagy a hibabejelentes@tettyeforrashaz.hu e-mail címen a hiba pontos címének, helyének megadásával. Csőtörés esetén szakembereink a lehető leggyorsabban a helyszínre sietnek, hogy elhárítsák a hibát.
(Az ivókutakkal, szökőkutakkal kapcsolatos probléma esetén kérjük, a BIOKOM Nonprofit Kft.-vel vegye fel a kapcsolatot.)

A TETTYE FORRÁSHÁZAT vagy vízszerelőt kell hívni?

A belső hibák, vagyis az épületen belüli csőtörések, meghibásodások nem tartoznak társaságunk javítási kötelezettségébe. A vízszolgáltatók illetékessége az utcai közhálózatot követő első vízmérőig, az úgynevezett főmérőnél található szolgáltatási pontig tart, azaz a TETTYE FORRÁSHÁZ Zrt. a közterületi, vagy bekötési mérő esetében a belső elzáróig terjedő, 10 centiméteres szakasz utáni részen található hibákat állíthatja helyre.
A házi ivóvíz- és szennyvízhálózat a felhasználó tulajdonában van; ha a lakáson belül keletkezett meghibásodás, kérje szerelő segítségét, vagy társasház esetén vegye fel a kapcsolatot a ház közös képviselőjével, aki szükség esetén tud intézkedni. (Illusztráció a tulajdonosi viszonyokról és felelősségekről a vízhálózaton.)

Javasoljuk, hogy hibabejelentése előtt lehetőség szerint győződjön meg arról, társaságunk-e az illetékes a hiba elhárításában. Ha a helyszínen szakembereink megállapítják, hogy belső hálózati hibáról van szó (vagy nem biztosított az ingatlanra való bejutás), a kiszállás díját kiszámlázzuk. 

Mit tegyünk?

Nincs víz, vagy alacsony a nyomás

Lakásban:

  1. Próbálja ki, van-e víz valamennyi hidegvizes csapnál. (Ha távfűtéses lakásnál kizárólag a csapok melegvizes oldalát érinti a probléma, kérjük, a PÉTÁV Kft.-nek jelentse a hibát.)
  2. Ellenőrizze interaktív térképünkön, hogy tervezett karbantartási vagy felújítási munka okozza-e a vízhiányt.
  3. Kérdezze meg szomszédját.

Ha a probléma csak Önnél tapasztalható, feltehetően a belső vízhálózatot érinti a hiba -> kérjük, a hibajavítással keressen vízszerelőt.
Ha a szomszédnál sincs/az egész társasházban nincsen víz -> jelezze a problémát a közös képviselő, lakásszövetkezet felé.

Családi házban:

  1. Ellenőrizze interaktív térképünket, vajon nem tervezett karbantartási vagy felújítási munka okozza-e a vízhiányt.
  2. Próbálja ki a csapokat. Ha a probléma minden vízvételi helyet érint, ellenőrizze a főmérőt: amennyiben a kis csillagkerék folyamatosan pörög, hiba lehet a belő hálózaton -> kérjük, a hibajavítással keressen vízszerelőt.
  3. Ha nem megállapítható a hiba jellege -> jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon.


Vízhiány télen

A házi vízvezetékek, szerelvények fokozott veszélynek vannak kitéve télen, ebben az időszakban jégdugó vagy elfagyott mérő is okozhatja, hogy szárazok a csapok.

  1. Ha a csapból nem, vagy csak alig folyik a víz, ellenőrizze a vízmérőt. A kisebb jégdugók körültekintően eljárva, lassan, fokozatos melegítéssel házilag is orvosolhatóak. Ha a mérőn nem látszik sérülés -> óvatosan melegítse fel a mérő környezetét hősugárzóval, hajszárítóval, vagy meleg vízzel (de semmiképp sem erős hőhatással, vagy nyílt lánggal, mert a hirtelen felolvadó víz szétvetheti a mérőt, műanyagcsövet). Ha az elfagyás ellenére akár csak csordogál a víz, a csapok megnyitásával, a hálózati víz hőtartalma segítségével gyorsíthatjuk a fagyás kiolvadását.
  2. Ha a mérő üvege megrepedt, szilánkosra tört, deformálódott a számlálója, vagy folyik belőle a víz, a szerkezetet cserélni kell -> kérjük, jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon.


Elszíneződött, zavaros a víz

  1. Legtöbbször nem áll a háttérben komoly probléma: főként a közelben végzett karbantartási munkálat, hibajavítás vagy oltóvízhozammérések után fordul elő, hogy zavarosnak, sárgásnak látjuk a vizet – ellenőrizze interaktív térképünket! (Ugyancsak elszíneződhet a víz, ha az ingatlanon belül végzett szerelés miatt zárják el, majd nyitják újra a főcsapot.)
    Ilyenkor megváltoznak a vízáramlási irányok, nyomásviszonyok a vezetékekben (a házak belső vezetékei is kiürülnek, majd visszatelnek), ami felkavarhatja a csövek belső falára lerakódó, vízből kiváló ártalmatlan összetevőket, mint például a mész, vas, mangán. Ez az egészségre nem ártalmas -> nincs más teendő, mint rövid ideig folyatni a vizet, amíg kitisztul. A ruhákat azonban elszínezheti, így amíg a megszokott kiegyensúlyozott vízminőség vissza nem áll, kerüljük a mosó- és mosogatógépek használatát.
  2. Ellenőrizze a csapokat! Ha a zavarosság csak a meleg vizes csapokon észlelhető, nem társaságunk hatáskörébe tartozik a hiba.
  3. Ha a probléma hosszabb ideje fennáll, esetleg a szomszédnál is tapasztalható, és nincs tudomása a társasházon belül végzett munkálatról -> kérjük, jelezze hibabejelentő szolgálatunkon.


Csőtörés

  1. Ha otthonában, az udvaron, aknában, pincében tapasztalja a vízfolyást, és a mérő előtt látja a kiömlő víz, vagy nem tudja megállapítani, honnan folyik -> kérjük, jelezze 24 órában elérhető hibabejelentő szolgálatunkon, a +36 72 421 799-es telefonszámon.
    Társaságunk a főmérő utáni belső elzáróig (a mérő és a ház között, a ház felé eső elzáró), vagy annak hiányában a mérő után a ház felé eső 10 cm-ig javítja a hálózatot. Ha ennél beljebb eső részen van a hiba -> kérjük, a javítással keressen vízszerelőt.
  2. Csökkentse a költséget! A vízelfolyást az aktuális mérőállással együtt mielőbb jelentse be ügyfélszolgálatunkon. Ha a víz nem a szennyvízhálózatba került, és a csőtörés javítását számlával igazolja, kérheti az átlagfogyasztása feletti csatornadíj jóváírását. (A belső hálózat meghibásodásából származó elfolyt ivóvíz költsége a felhasználót terheli!)

    Felhasználói helyre vonatkozó hiba bejelentése


Dugulás, elöntés a házi szennyvízhálózaton, átemelőben

  • Ha családi házak esetében az ingatlanon keletkezett dugulás miatt nem távozik el az ingatlanról, vagy a saját ellenőrző aknában szintemelkedést észlel -> kérjük, jelezze társaságunk hibabejelentő szolgálatán a +36 72 421 799-es telefonszámon.
  • Amennyiben a dugulás a tisztító akna utáni saját házi szennyvízhálózatán keletkezett -> kérje duguláselhárítással foglalkozó cég segítségét.
    Térítési díj ellenében társaságunk is rendelkezésére áll csatornatisztítás, duguláselhárítás, kamerás vizsgálat szolgáltatásaival; speciális technológiai járműveink magasnyomású tisztítóval szüntetjük meg a problémát. További információ a hálózattisztításról itt.
  • Elöntés heves esőzés, villámárvíz idején: amikor rövid idő alatt nagy mennyiségű csapadék esik, a csapadékgyűjtő mellett sokszor a szennyvízcsatornákba is megtalálja az utat. Ha magasabb az utcai csatornák vízszintje, az esővízzel kevert szennyvíz a házak aknáján vagy lefolyóján keresztül visszaáramolhat a mélyebben fekvő ingatlanokba. Hogyan előzhető meg a pincék, alagsorok elöntése?