Szigorúbb fellépés a nem fizetőkkel szemben
Társaságunk az elmúlt hónapokban hatezer fizetési emlékeztetőt és felszólítót küldött ki, van olyan fogyasztási hely, ahová már hatodjára. Márciustól a kilátásba helyezett korlátozás dátuma is szerepel minden fizetési felszólítón, kiérkező szakembereink azonban a megadott időpontban gyakran nem férnek hozzá a vízmérőkhöz, így többször is meg kell kísérelniük a szolgáltatás korlátozását.
Azok a fogyasztók, akik csak teszik egymásra a csekkeket befizetés nélkül, gyakorlatilag hitelre fogyasztanak, hiszen a rendszer hagy türelmi időt, a csapból egy ideig még folyik a víz, akkor is, ha nem egyenlítik ki a díját. Pedig az elhasznált víz és az igénybevett szolgáltatások ellenértékének időben való megfizetése alapvető fontosságú ahhoz, hogy társaságunk teljesíthesse szolgáltatási kötelezettségeit. A víz- és szennyvízszolgáltatás esetében ráadásul utólagos teljesítésről van szó, vagyis a fogyasztók az elfogyasztott víz és a szennyvízelvezetés, - kezelés díját utólag rendezik.
Április második felétől módosul a több hónapos díjhátralékok kezelésének rendje. Ha a fogyasztó a felszólítás ellenére nem egyenlíti ki elmaradását, társaságunk - a Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve (korábbi ÁNTSZ) egyidejű értesítése mellett - tájékoztatja a tartozót a tervezett ivóvíz-korlátozás időpontjáról. Amennyiben a megadott határidőig az adós nem tesz eleget fizetési kötelezettségének, a szakemberek a közegészségügyi követelmények betartásával korlátozzák az adott ház vízmérőjét. Ha a helyszíni kiszálláskor zárva marad az ajtó, egyéni fogyasztási hely esetén munkatársaink a közterületi bekötővezetéken szüntetik meg, korlátozzák a szolgáltatást, ami jelentősen drágább eljárás, és amelynek költsége (akárcsak a helyszínelésé és a szolgáltatás újraindításáé), az érintett fogyasztót terheli!
A bekötővezetéken való korlátozás költsége akár több százezres nagyságrendű is lehet, amelyet a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően a Tettye Forrásház Zrt. érvényesít az érintett fogyasztóval szemben, hogy ne az időben teljesítő ügyfelek finanszírozzák a nem fizetők miatt felmerülő többletkiadásokat!
Mindez azonban megelőzhető! Van lehetőség a tartozások kezelésére
Bárki kerülhet olyan helyzetbe, hogy nem tudja kifizetni a vízdíjszámlát. A szociális okokból díjhátralékot felhalmozó, együttműködési készséget mutató fogyasztóknak egyénre szabottan próbálunk segíteni. Többféle lehetőség is rendelkezésre áll a tartozások enyhítésére: ha az ügyfél jelzi munkatársainknak, hogy fizetési nehézségei vannak - egyedi elbírálás alapján - igénybe vehető részletfizetési lehetőség. Emellett elérhetőek a hatóságokkal működtetett adósságkezelő, illetve lakásfenntartási programok biztosította támogatási formák is.
Arra kérjük a fogyasztókat, tekintsék át rendezetlen számláikat, ha nem találják a befizetetlen csekket, vagy kérdésük volna, keressék telefonos (72/421-700, 80/811-111), személyes (Felsőmalom u. 16/2.) vagy elektronikus ügyfélszolgálatunkat. Az érintett fogyasztóknak április végéig lehetőségük van, hogy rendezzék díjtartozásukat, vagy megkezdjék elmaradásuk törlesztését, a hónap végétől azonban megindulnak a szigorúbb korlátozási eljárások.
Ne várja meg, míg összegyűlik tartozása, időben keresse fel munkatársainkat! A hátralék felhalmozódása a vízszolgáltatás korlátozásához vezethet!