Tárt vagy zárt?
Az aktuális leolvasás tervezett időpontjáról a vízdíjszámlán (Következő mérőleolvasás várható időpontja) és weboldalunkon tájékozódhat; társasházak esetében emellett plakátokon jelezzük, mikor érkezik szakemberünk. Ha megadja e-mailcímét, a mérőleolvasás előtt e-mailben is értesítést kap az időpontról.
Amennyiben szakemberünk a jelzett időpontban az Ön távollétében nem tudja rögzíteni a mérőállást, értesítést hagy a helyszínen és az új időpontban megismétli a leolvasást. Közös érdekünk, hogy a tényleges felhasználás alapján készüljön az elszámolás, ezért ha a leolvasás nem jár sikerrel, és a pótleolvasás megajánlott időpontja sem megfelelő, kérjük, egyeztessen időpontot szakemberünkkel!
Kötelező évi leolvasás - mi történik, ha nem valósul meg?
A lehető legpontosabb elszámolás érdekében az évi egyszeri leolvasás, ellenőrzés megvalósulása nemcsak érdeke, de jogszabályban előírt kötelezettsége a felhasználónak és a szolgáltatónak. Az 58/2013. (II. 27.) Kormányrendelet értelmében évente egyszer kötelező a leolvasás biztosítása, az ügyfél köteles a szolgáltatóval együttműködni. Ha az időpontegyeztetési lehetőség ellenére is zárva marad az ajtó, vagy nem hozzáférhető a mérő, akkor társaságunk becsült számlát állít ki a háztartás előző évi átlagfogyasztása alapján; emellett kötbért érvényesít. Azzal ugyanis, hogy a felhasználó nem biztosítja a vízmérőhöz való hozzáférést, szerződésszegést követ el, ami lakossági ügyfél esetében 3.000, nem lakossági felhasználónál 5.000 forint kötbér következménnyel jár.